پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی صفر کشکولی +عکس

بیوگرافی صفر کشکولی

 

 

صفر کشکولی متولد ۱۰ بهمن ۱۳۲۳ در آبادان، بازیگر است

 صفر کشکولی

صفر کشکولی

 

دیپلم فنی را در تهران سال ۱۳۴۳ دریافت کرده است، او بعنوان هرکول در خوزستان شناخته شد و مدت ها در کویت قهرمان ورزشی از وزنه برداری تا بدن سازی بود، وی مدتی هم بعنوان مربی تیم جانبازان بود

فعالیت ورزشی

 

من در سال ۱۳۴۱ در کویت مقام اول آسیا را در دسته کوتاه قدان در رشته پرورش اندام کسب کردم و در رشته وزنه برداری در سال ۱۳۵۲ مدال طلا دریافت کردم. هم چنین در سال ۱۳۵۶ قهرمان پرتاب دیسک ایران شدم

 

نخستین مربی تیم ملی جانبازان هستم و از سال ۶۲ تا ۶۷ مربی تیم جانبازان بودم که آن ها را قهرمان المپیک سئول کردم  مربی و داور ملی وزنه برداری و پرورش اندام هم بودم

 صفر کشکولی

صفر کشکولی

از ورزش تا بازیگری

 

من سال ۱۳۴۳ برای مسابقات آسیایی و جهانی انتخاب شدم و به تهران آمدم

 

آقای ساموئل خاچیکیان بهترین کارگردان پلیسی و جنایی آن مقطع توسط حسن شریفی من را برای بازی در فیلم بی عشق هرگز دعوت کرد و از آن زمان وارد دنیای بازیگری شدم و تاکنون ۱۴۰، ۱۵۰ فیلم و سریال بازی کرده ام البته این نکته را هم بگویم که خاچیکیان برای تماشای مسابقه زیبایی اندام آمده بود که از فیزیک و بدنم خوشش آمد در آن مقطع فیلم سازان، ورزشکارانی را به عالم سینما معرفی میی کردند

 

هرکول خوزستان

 

سال ۱۳۴۳ به عنوان هرکول خوزستان برای مسابقات آسیایی و جهانی انتخاب شدم و به تهران آمدم و سپس برای بازی در فیلم دعوت شدم

 صفر کشکولی

صفر کشکولی

نگاهی به کارنامه بازیگری صفر کشکولی 

صفر کشکولی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در فیلم اجاره نشینها به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال شهرزاد ۱، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای صفر کشکولی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عزت‌الله انتظامی، حسین سرشار، حمیده خیرآبادی و اکبر عبدی را تجربه کرد.

صفر کشکولی در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم صفر کشکولی در این سال، بازیگری در سریال شهرزاد ۱ به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی صفر کشکولی بازی در سریال شهرزاد ۱ بوده است. صفر کشکولی سال ۱۳۹۴ سریال شهرزاد ۱ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با حسن فتحی همکاری داشته است. صفر کشکولی توانست با بازی در سریال شهرزاد ۱ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر علی نصیریان، ترانه علیدوستی، سید شهاب حسینی و مصطفی زمانی بر تجارب او افزود.

صفر کشکولی علاوه‌بر سریال شهرزاد ۱، سال ۱۳۸۷ در سریال بزنگاه نیز بازی کرده است. صفر کشکولی این‌بار با رضا عطاران یعنی کارگردان سریال بزنگاه و هنرمندانی چون رضا عطاران، مرجانه گلچین، حمید لولایی و سوسن پرور همکاری داشت.

در این سال‌ها صفر کشکولی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رحمان مقدم با ۵ مرتبه، روح‌الله مفیدی با ۴ مرتبه، مهری ودادیان با ۴ مرتبه، رضا بنفشه‌خواه با ۳ مرتبه و منوچهر حامدی با ۳ مرتبه بیشترین همکاری را با صفر کشکولی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی صفر کشکولی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. صفر کشکولی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۶۰% آثار وی سینمایی و ۴۰% آثارش تلویزیونی است. در واقع صفر کشکولی از مجموع ۲۰ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۲ اثر در سینما با نام‌های فیلم همه چی عادیه، فیلم گشت ۲، فیلم مسیح، فیلم کوچولوی خوش شانس، فیلم سرحد، فیلم سفر بخیر، فیلم گاومیش ها، فیلم رؤیای نیمه‌شب تابستان، فیلم دلار، فیلم شکار، فیلم سازمان ۴ و فیلم اجاره نشینها به ایفای نقش پرداخته و در ۸ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال شهرزاد ۱، سریال خاطرات مرد ناتمام، سریال بزنگاه، سریال چراغ‌های خاموش، سریال فکر پلید، سریال زائر غریب، سریال خانه در آتش و سریال هشدارهای پلیس بازی کرده است.

مجموعه تلویزیونی

 

● آسمان من
● دور کرج در ۸ روز
● خاطرات مرد ناتمام
● تصمیم نهایی (۱۳۸۰)
● محاکمه (۱۳۷۷-۱۳۷۸) بازیگر مهمان
● فکر پلید (۱۳۷۷)
شلیک نهایی (۱۳۷۴)
● زائر غریب (۱۳۷۴)
● خانه در آتش (۱۳۷۳)
● برگ‌ ریزان (۱۳۷۰)
● آینه عبرت (۷۰-۱۳۶۷)
● هشدارهای پلیس (۱۳۶۷)
● خرچنگ (تلکس به زبان عربی)
● نابغه‌ های قرن بیست و یکم
● نقطه صفر

 

فیلم های سینمایی

 

● گشت ۲ (۱۳۹۵)
● مسیح (۱۳۸۴)
● کوچولوی خوش‌ شانس (۱۳۸۳)
● سرحد (۱۳۷۵)
● گاومیش‌ ها (۱۳۷۵)
● رویای نیمه شب تابستان (۱۳۷۳)
● سفر بخیر (۱۳۷۳)
● دلار (۱۳۶۷)
● سازمان ۴ (۱۳۶۶)
● شکار (۱۳۶۶)
● اجاره‌ نشین‌ ها (۱۳۶۵)
● نقطه ضعف (۱۳۶۲)

طراحی و توسعه توسط بهترین بک لینک