هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی دکترفائزه هاشمی+عکس

بیوگرافی دکترفائزه هاشمی+عکس

فائزه هاشمی رفسنجانی (زاده ۱۷ دی ۱۳۴۱ در قم ) دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، مدیرمسئول سابق روزنامه زن، فعال سیاسی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم، عضو حزب کارگزاران سازندگی و رییس فدراسیون اسلامی ورزش زنان است. فائزه هاشمی در میان افکار عمومی ایران، چهره ای اصلاح طلب محسوب می شود. او در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با رای بالایی نماینده مردم تهران شد و نماینده دوم تهران در مجلس پنجم بود

 دکترفائزه هاشمی

دکترفائزه هاشمی

شرکت او در انتخابات مجلس ششم با شکست همراه بود که باعث کناره‌گیری او از سیاست شد .

فائزه هاشمی هم چنین رئیس شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگی است.

فائزه هاشمی از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت. فدراسیون اسلامی ورزش زنان در مرداد ماه ۱۳۹۰ به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل شد.

این فدراسیون با ریاست فائزه هاشمی اقدام به برگزاری بازی‌های اسلامی زنان می کرد که چهارمین دوره بازی‌های اسلامی زنان در تهران برگزار شد.

او در سال ۱۳۷۷ خورشیدی اولین روزنامهٔ مربوط به زنان یعنی روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود

فائزه هاشمی دارای مدرک دکترا در رشته حقوق بشر از دانشگاه آزاد تهران است، هم چنین دارای دو مدرک فوق لیسانس در رشته حقوق بشر و حقوق بین‌الملل و دو مدرک لیسانس در رشته مدیریت از دانشگاه الزهرا و رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

او درباره مدرک دکترایش در رشته حقوق بشر می گوید : ” پیش از این به مدت دو سال در رشته حقوق بشر در مقطع دکتری در لندن تحصیل کردم اما تصمیم گرفتم تحصیلم را در دانشگاه آزاد ادامه دهم و دکتری خود را از این دانشگاه گرفته‌ام. ” او هم چنین استاد واحد پردیس دانشگاه آزاد است

خانم فائزه هاشمی در انتخابات سال ۱۳۸۸ از طرفداران فرد برنده انتخابات نبود و از آقای موسوی حمایت نمود . بعد از این موضوع ، ایشان در پاره ای از اعتراضات شرکت نمودند و در پی پاره ای درگیریها با افراد حقیقی و مصاحبه ها فضای متشنجی در اطراف ایشان بوجود آمد که نهایتاً منجر به این شد که ایشان برابر حکم دادگاه به به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. ایشان تقریباً همزمان با برادرشان آقای مهدی هاشمی رفسنجانی زندان بودند .

ایشان و خواهر بزرگشان هردو عروس خانواده لاهوتی میباشند که همسر ایشان جناب آقای دکتر حمید لاهوتی هستند  همچنین خانم فائزه هاشمی یک پسر به نام حسن و یک دختر به نام مونا دارند .

رابطه شما با طنز و شوخی چگونه است؟

خانواده ما کلا تمش طنز است! و خنده در خانواده ما زیاد است. همه اعضای خانواده همیشه حرف‌هایشان همراه با طنز و شوخی است. ما بحث جدی کمتر داریم! و بحث‌های جدی‌مان هم قالب طنز دارد. ما کمتر از چیزی ناراحت می‌شویم و همیشه می‌خندیم.

دکترفائزه هاشمی

دکترفائزه هاشمی

تا حالا سوتی داده‌اید؟

حتما. یکی از سوتی‌هایی که اخیرا زیاد مرتکب می‌شوم، فراموش کردن اسامی افراد است. فرضا با فردی مواجه می‌شوم و سلام علیک گرمی انجام می‌دهم- خب باید کمی سیاستمدار باشم و نگویم نمی‌شناسمت!

از طرف می‌پرسم شما کی بودید؟ کجا دیده‌ام‌تان؟ خب خیلی بد می‌شود دیگر! چون گاهی اوقات طرف خیلی آشناست و من خیلی خجالت می‌کشم. از این اتفاق‌ها خیلی برایم می‌افتد.

احتمالا برای سن و سال و آلزایمر است! متاسفانه اسامی آدم‌ها را فراموش می‌کنم. این یکی از سوتی‌هایی است که خیلی مرتکب می‌شوم.

گفتید فراموشی‌تان به خاطر سن و سال است. مگر خانم‌ها پیر هم می‌شوند؟

خانم‌ها مثل همه سنشان زیاد می‌شود. خانم‌ها دلشان همیشه جوان است! اما سنشان که بالا می‌رود.

روز خواستگاریتان یادتان هست؟

بله. اما به آن معنا خواستگاری‌ای نداشتیم. بابام آقای هاشمی به من و فاطی گفت پسرهای آقای لاهوتی، حمید و سعید از شماها خواستگاری کرده‌اند، جوابتان چیست؟ ما هم گفتیم بله و تمام شد. یعنی همه خواستگاری ما همین بود.

حرف پایانی‌تان را می‌شنویم.

حرف پایانی مجلس است. باید مجلسی تشکیل شود که یار و همراه دولت باشد تا دولت بتواند برنامه‌هایش را پیش ببرد.

آن‌قدر برای وزرا مانع ایجاد نکنند که وزرا محافظه‌کار شوند. مردم نقش اساسی دارند که رای بدهند و کاندیدا شوند.

ثبت‌نام حداکثری به عنوان کاندیدا و رای دادن حداکثری. معمولا اگر مردم آمده‌اند پای صندوق‌های رای، اصلاح‌طلبان پیروز بوده‌اند. اما وقتی مردم نیامده‌اند یا کم آمده‌اند، رای ثابت و همیشگی اصولگرایان باعث پیروزی‌شان شده است.

باید مجلس متفاوتی بسازیم تا بتواند آرمان‌های اصلاح‌طلبان و اهداف دولت را محقق کند و کشور را به سمت توسعه ببرد.

اگر چنین اتفاقی بیفتد تازه اول راه است. آن‌قدر موانع زیاد است و باید تغییرات اساسی صورت گیرد که امیدوارم بعد از انتخابات ۹۲، مجلس دومین قدم باشد و این راه هموار شود.

طراحی و توسعه توسط بهترین بک لینک